söndag 19 april 2009

Söndag = redigering och fina fisken

Veckans första jobbdag är avklarad. Ja, redan innan veckan ens börjat. På Extra jobbar vi söndagar, två av tre. Inte nån höjdare för livet i övrigt, om ni frågar mig, men när man väl är på plats (och åtminstone hjälpligt lyckats förtränga att vanligt folk är lediga och käkar glass i solen) så brukar det vara en rätt soft dag. Som nattchef, vilket jag var idag, så är alla annonser på plats redan när man börjar och det mesta av materialet är också klart. Det har reportrarna fixat på fredan.

Idag var det dessutom extra kul att få ta hand om kollegan Daniels text och bilder om en man som misshandlades av sin fru i 17 års tid. Missförstå mig rätt, misshandeln var naturligtvis allt annat är roande, men materialet var tacksamt att jobba med. Drog en svart platta med vit text, vilket vi kanske aldrig gjort förut. Tycker själv det blev bra. Kolla in tidningen om ni är nyfikna.

Sambon var hemmaman, ledig som han var, och fixade lax, grönsaker och fet, god romsås, som stod färdigt på bordet när jag kom hem på lunchpaus. Svepte själv ihop min supersmaskiga chokladmousse till efterrätt.

In alles: en helt ok söndag på Extra Östergötland. Dags att sova nu. Växlar från kvällsjobb till dagdito nu, vilket brukar va lite knepigt för kroppen. En reportervecka ligger för mina fötter. Och imorrn har jag en dejt med företagsmassören. Aaah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar