tisdag 28 april 2009

Bästa vännen i luren

"Jag tror att jag får semester på fredan i alla fall!"

Pia ringde nyss och levererade den glada nyheten. Det piggade upp i den migrändimma jag just nu försöker mota bort här vid jobbdatorn, med hjälp av en fetingtablett.

Två av mina bästbästa vänner är alltså på ingång. Pia och Jenny. Trion från pluggtiden i Visby ska ses igen, denna gång i Norrköping. Från fredag lunch till söndag kväll om några veckor ska vi få rå om varann. Prata, skratta, fira Jennys 30-årsdag i efterskott, fika i solen, promenera, dricka lite rött och bara njuta av varandras sällskap.

Det är mer än ett år sedan vi sågs alla tre, då i vårt kära Visby, där Jenny bor kvar.

Ska bara njuta av min New Yorktripp först, innan brudarna kommer. Vi åker imorrn efter jobbet!

Alltså: En bra dag, trots värk i skallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar