söndag 23 augusti 2009

Vill gå hem

Jag vill gå hem, för jag är slut efter en dag som redigeringschef på jobbet. Inte för att det var speciellt tufft idag, tvärtom var det lugnt och jag hann dra ner på stan och ta en rejäl fika med Uffe och Gresse. Men för att det är hemma man ska vara en söndagskväll bortåt klockan nio pm.

Jag ska börja luska i det här med kolonistugor, ser ni. Har ju letat sommarstugor på Hemnet i ett år nu, men inte slagit till. Ekonomin tillåter inte det. Speciellt inte nu när Uffe börjat plugga. Men en kolonistuga kanske... Framöver i alla fall. På fiket träffade vi nämligen Uffes kollega Lina, och hon köpte en idag. Vid Skarphagen. Centralt och bra och 400 kvm tomt och en stuga där tre lätt kan sova.

Det enda som saknas är ju en sjö intill, så att man kan bada. Hmm... hur det ska lösas blir en annan femma. Jag tänker i alla fall luska i det där.

Så nu slänger jag mig på hojjen, hemåt i augustimörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar