tisdag 18 augusti 2009

Ryggor åt alla pluggisar!

Ryggsäck är det i särklass bästa för skolbarnen att släpa sina böcker och luktsuddgummin i. Det läste jag på TT idag, och kunde inte låta bli att dra in i tidningen tills imorrn.

Jag har nämligen ett alldeles eget skolbarn hemma. Min sambo, som igår fyllde 32, började plugget idag. Jo, jag är så stolt, så stolt.

Tanken med pluggandet är dock att han ska kunna befinna sig på andra sidan katedern (har man såna nuförtiden, förresten?) så småningom. Han ska bli gymnasielärare, inriktning media, eftersom han precis som jag är journalist.

Nå, han hoppade på Campusbussen strax efter tolv idag. Efter tio minuter kom ett sms: "Det luktar svett i bussen".

Jag tog det som ett tecken på att eleverna ombord var något äldre än de ettagluttare som släpar iväg med ryggsäck, nervösa, förväntansfulla och så små, så små.

Gissa förresten vad min nygamla elev bar sina böcker i? Ja, ni gissade rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar