onsdag 19 augusti 2009

Hellre biohäck än ölkorv

Augustifesten här i stan är inget för mig. Alls. Fast den lockar definitivt en massa andra Norrköpingsbor ur stugorna. Rix FM:s festival med Måns Zelmerlöw, Lili & Susie och Agnes inte minst.

Jag håller mig borta, men tycker ändå att det är kul att det händer saker i stan. Fin- eller fulkuturellt spelar mindre roll. Jag vill inte vara nån snobb, bara ha valet att hålla mig därifrån - från ölkorvsstånd, skrikande ungar och dålig musik. (Undantaget demoscenen med de lokala förmågorna. Det kan absolut va värt att gå och lyssna på, om det är nån i år.)

Jag väntar på Kulturnatten istället. Den gillar jag. Men mest av allt väntar jag på filmfestivalen Flimmer. Kollade just jobbschemat och såg att jag jobbar dag de flesta av festivalens tio dagar i oktober. Gött!!

Så Hörsalens sunkiga men ändå underbara biosäten - räkna med min häck som flitig gäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar