fredag 28 augusti 2009

Popsicle och en svampkompass

Ingen pinsam låt i skallen idag, bara bra exemplar. Finkammade Spotify på gamla goa Popsiclealster. "Don´t ask" var lika vemodig och vacker som jag minns den. Andreas Mattson - jag saknar din röst och dina glosögon! (Även om du lirade gitarr med Hello Saferide på Peace & Love i somras.)

I dag har varit en ledig dag i vakuum. Vaknade sent med smygande huvudvärk, som utvecklade sig till migrän. Gjorde det enda rätta - loggade ut ur datorn, tog en immigran och la mig i badkaret. Funkar alltid.

Sen jag återhämtat mig har jag beställt gamla cd-skivor. De jag bara haft hembrända med Mando Diao och Moneybrother och så Winnerbäcks kommande plus hans bok 112 sånger. Sist men inte minst Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst. Den kvinnan är inte dum på nåt sätt.

Nu går jag ut på restaurang och äter gott med min kärlek! Imorrn blir det mer svampplockning (med nyinköpt kompass, eftersom jag eventuellt ska ge mig ut helt allena) och efter det 30-årsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar