onsdag 12 augusti 2009

Klag, gnäll och misströstan

Har inte lyckats få något vettigt ur händerna sen jag började jobba förra måndan. Visserligen har vi bara kommit ut med tidningen sen nu i måndags, men ändå. Min byline lyser med sin frånvaro. Inte för att just DET stör mig. Alls. Utan för att den är ett tecken på att jag presterat, varit duktig, gjort mig förtjänt av lönen. Alla kollegorna verkar däremot vara på banan, som om inget hänt, som om de aldrig lämnat redaktionen, smakat på livet utan deadlines, teknikstrul och leveranskrav.

Själv har jag det alltså mycket trögt. Gröt i hjärnan, den gamla vapendragaren huvudvärken smyger sig på, efter att ha förskonat mig med sin frånvaro i två månader, kroppen är också trög, kvar i semesterlunken som säger manana till benen.

Så jag bloggar lite, twittrar lite, facebookar ännu mer, ringer nåt samtal, får inget napp på grejen jag tänkt göra, ger upp för lätt, misströstar, tycker synd om mig själv för att jag är fast här inne igen. Dumt, jag vet. För andra går arbetslösa och har därför inte ens haft semester. Vill inte byta med dem. Åter andra går på vik och har av den anledningen slitit hela sommaren. Min ena kollega har det så tufft hemma att han tycker att jobbet ÄR semester. Vill inte byta min sits med nån av dem heller.

Vill bara få gnälla av mig lite, (som vanligt alltså). Man FÅR mämligen känna sig ångestfylld och låglåglåg veckorna efter semestern, läste jag i bladet. Jo, för det sa beteendevetaren. Sitter därmed kvar här och klagar en stund till och väntar på att det ska gå över. Under tiden ser jag fram emot helgen, precis som jag brukar.

4 kommentarer:

  1. Fast jag skickar en stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag förstår hur du känner! Fast det är så dumt, ibland går det trögare än vanligt och det måste det få göra ibland. Snart är du säkert på banan igen!
    Själv blir jag nervös av blotta tanken på att börja jobba igen. Kommer vara hur ringrostig som helst, och dessutom en massa förändringar att ta in. Hur ska det gå? Fast det är ju långt kvar till dess, så tankarna är lätta att skjuta undan!
    Kram, Lollo

    SvaraRadera
  3. Om jag inte minns fel var det en bildbyline på dig på sidan fyra som jag nyss körde iväg...
    Strålande jobb du gjorde nu i kväll! Läste givetvis texten extra noga eftersom du hade det lite stressigt. Men det var välformulerat, snyggt utfört och korrekt.

    SvaraRadera
  4. Tack, tack, mina vänner. Tur at jag har just er som jobbarkompisar! =D

    SvaraRadera