torsdag 20 augusti 2009

Jag kapitulerar för festen

Igår ondgjorde jag mig över Augustifesten. Men bara timmen efter blogginlägget fann jag mig sittandes ätandes gratiskräftor på Munken. Kräftor som de bjöd på eftersom det är just Augustifest. Man tackar!

Till det serverades kylda drycker och det vi framför allt var där för: musikfrågesport.

Vårt lag, innehållandes mig, ett stycke sambo och ett stycke journalistkompis född -81 lyckades bra på frågorna som rörde 80- och 90-tal. Lite skrämmande att upptäcka att Samantha Fox och Bon Jovi satt djupt rotade i hjärnbarken i min 70-talshjärna... Men gott också. Dagens radioreklamlåtar var vi däremot usla på. 60- och 70-talet klarade vi hyfsat, främst tack vare sambon som har ett grymt minne, och som plöjt nöjeslexikon en masse i sin ungdom. (Nej, man har inte en chans på de rosa på TP, han är som en dator i skallen.)

Vi fick ingen pallplacering, men kul var det. Nu laddar vi inför nästa quiz, i september.

1 kommentar: