onsdag 14 april 2010

Thaimatsfix och snortning

Har just färdigställt en röd kycklingcurry. Saknas koriander, men det får gå utan. Ska avnjuta en portion framför en dvd jag hyrde. Var svårt att hitta nåt jag ville se i videobutiken. Fick bli Helena Bergströms senaste produktion, Så olika. Har inte några högre förväntningar, minns att den fick dålig kritik. Men gillade Se upp för dårarna, och är nyfiken hur det går för Bergström med det fortsatta regiarbetet. Gillar ju dessutom svensk film.

I övrigt har jag snortat saltlösning idag. Var hos doktorn i förmiddags för att kolla hur det egentligen står till med mig. Har ett sketet, men seglivat virus, så det blev inget penicillin, men väl sjukskrivning veckan ut och tipset att skippa nässprayen och göra egen saltlösning. Hjälpte så där. Visst lättade det lite, men inte tillräckligt. Slutade med en kompletterande sprayning i vardera näsborre. Hm. Man måste ju få andas.

Var för övigt första gången på nya vårdcentralen. Bytte i höstas till Kneippen. Var less på att man måste vara döende för att få träffa en läkare på Kungsgatan. Ville egentligen inte gå till en privat, men nu fick det bli så, eftersom den är hyfsat nära och har fått gott omdöme av andra patienter.

Och jag är nöjd. Trevligt bemötande och en sympatisk AT-läkare.

Nej, nu kallnar min thaimat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar