torsdag 15 april 2010

To fly or not to?

Är sjukskriven veckan ut, samtidigt som planen varit att flyga till Visby i morgon, bitti. Skulle vara ledig i fem dagar, ha semester och träffa vänner. Men eftersom jag fortfarande är risig så har jag velat fram och tillbaka. Åka eller inte?

Bestämde mig igår för att trots allt åka. Får väl ligga i Jennys gästsäng och vila upp mig i ett par dar till. Uffes skulle skjutsa mig till flyget imorrn.

Men så var det det här med vulkanen. Från och med klockan 22 ikväll är landets samtliga flyg inställda. Okänt när luftrummet öppnar upp igen.

Så. Det kanske är slutfunderat. Vulkanen bestämde åt mig: du ska vara hemma och vila vidare. Eller finns det hopp? Ringde flygbolaget och kollade möjligheten att ta ett senare flyg, om trafiken släpps på igen imorrn under dan. Jodå, det fanns platser kvar på eftermiddagsflighten.

Så än är inte sista ordet sagt.

What ever will be, will be.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar