måndag 12 oktober 2009

Farväl filmen, god kväll gitarren













Hörde några filmbesökare snacka efter avslutningsfilmen Funny people igår. "Hur många filmer blev det för dig i år?", frågade killen. "29 stycken", svarade tjejen. Förmodligen jobbar hon inte heltid. Det gör jag. Jag hade fullt sjå att hinna med mina 11,5. Tur att de flesta var toppen! Förevigade biljetterna, som ett sista farväl till Flimmer.

Nu ska jag inte tjata mer om det. Tills nästa höst...

Plockar fram gitarren och spelar lite. Behöver träna, det var rätt svårt på senaste lektionen. De andra kan komptyper som jag aldrig testat förut. Men det funkar bara som en saftig och mustig morot för mig. (Det lät snuskigt.)

Lektionen är inställd på torsdag, men Terese och jag tänker ha en egen gitarrkväll hemma hos mig istället. Va grymma vi kommer ha blivit lagom till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar