söndag 24 maj 2009

Still going strong - tio år senare

Tog tåget hem till mor och far i Etuna i helgen. Ville njuta av lugnet, bli ompysslad, träffa familjen och ha det gött. Hoppades få krama brorsdotter Anna, men brorsan var sjuk så de kom bara förbi en snabbis. Anna tittade skeptiskt på mig. Vi måste ses oftare, den lilla raringen känner ju inte ens igen mig!

Hur som helst. Det blev ett skönt dygn. Vi grillade i kåtan, men satt sedan utanför och åt när kvällssolen värmde. Efteråt såg vi på Idas gamla katastroffilm "Alive" (ni vet den där de äter upp sina döda vänner för att överleva). Fan, va bra den var! Stark.

Idag passade jag på att inventera min vandrarutrustning, som inte varit i farten på tio år i sommar. Av just den anledningen har jag bestämt mig för att hänga med mina gamla päron upp till Sarek i juli. Bilar upp, flygbiljettbokad hem från Luleå.

De gamla goretexkängorna från -96 dammades av, vaxades in och dök sedan ner i baljan för att testas. De höll måttet. Slipper köpa nya. Skönt för plånbok och fötter. Minns dem som underbara att vandra i.

Lite prylar måste inhandlas. Strumpor, ullunderställ och syntetunderkläder. Största frågetecknet är tältet. Ska ha ett enmanstält är tanken, men vill inte köpa. Hoppas få hyra eller låna ett av ex-exet, han jag brukade vandra med på den tiden det begav sig. Men han verkar svårflörtad. Konstigt. Det var han inte då...

Löser sig på nåt vis. Vildmarken väntar på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar