måndag 11 maj 2009

14 timmar...


...sov jag i natt. Ändå är jag trött. Vilken djävulsk tur att jag tog ledigt idag med. Passade på att ta en tur ut till Vikbolandet och Jenny, Daniel och Love. (Vi känner oss nog lite lappsjuka efter att ha vistats i en mångmiljonstad...) Fast jag satt mest och gäspade. Trött, trött, trött.

Känns lite tomt att vara hemma. Hade gärna stannat en vecka till. Så mycket kvar som vi ville se och göra. Vi kommer definitivt åka tillbaka någon gång. NY är en stad som ger mersmak. (För alla utom den stackars plånboken.)

Men var ska jag nu få plats med alla väskor och skor jag äger? Det var proppfullt i klädkammaren redan innan. Nu krävs det en omorganisation. Måste bara sova lite mer innan jag orkar med ett sånt projekt. Just ja. Ska visst upp och jobba imorrn också. Ska det verkligen vara nödvändigt? Jag är gärna ledig och på resande fot resten av livet känns det som. Eller hemma och stuvar i klädkammaren.

Som ni märker: Ledighet skapar sug efter ännu mer av den varan. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar