måndag 30 augusti 2010

Gittan Hjärnsläpps hantlangare

Jag sitter med ett vykort i handen. Inget märkvärdigt med själva kortet, ett gratiskort från Forex.
Men någon har bemödat sig med att skicka det till redaktionen, till mig.

"Ni på Extra Ö har blivit lurade som bonnläppar. Journalister blir ni om 120 år", står det att läsa.

Anledningen är att jag skrev om Alexander Bengtsson, journalist, författare, debattör och föreläsare för antirasistiska stiftelsen Expo, i förra veckan. Han var i Norrköping och föreläste för gymnasieungdomar om Sverigedemokraternas historia och nuvarande politik och jag passade på att snacka med honom om detta svarta ämne.

SD:s länsordförande Markus Wiechel fick även kommentera det Bengtsson sa om partiet.

Bengtsson hamnade på förstasidan, med rubben "Han varnar för SD:s framgångar", vilket han ju också gjorde. Han räknar kallt med att de kommer in i riksdan och att övriga politiker och vi inom media kommer bli tagna på sängen.
Chockade över att ett främlingsfientligt parti tagit sig in.

Jag citerar kortet igen: "Dagens omslagspojke Alexander B är troligen en av Gittan Hjärnsläpps hantlangare. På detta försåtliga vis lurar han den ena redaktionen efter den andra."

Jag ska rama in kortet.
Tar det som en komplimang.

För ingen, ingen kan tvivla en sekund på SD:s främlingsfientlighet.
Ta bara en titt på deras valpropagandafilm, om ni inte redan sett den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar