söndag 12 september 2010

Vankande ankan försöker rösta

Svårt att motivera mig att gå till jobbet.
Svårt att överhuvudtaget GÅ till jobbet, eftersom jag flåsar som en 90-åring i ett Maratonlopp och bäckenet verkar tycka lika mycket om att gå, som jag om opinionsundersökningarna nu för tiden.

Svårt att skriva om nåt som inte är bäbisrelaterat.
Det är ju ändå det som rör sig i huvudet.

Och så får valet en liten plats i några överblivna hjärnceller.
Skulle ha röstat idag, men jobbilen, som jag tänkt ta mig till Arbetets museum med, kändes inte trygg att köra.
Temperaturmätaren började lysa och ett varningsljud låta så fort jag startat bilskrället. Hoppade (eller ja, snarare kravlade mig) ur och hankade mig ner på stan för att få i mig lite sen lunch åtminstone.

Gör ett nytt försök imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar