lördag 30 januari 2010

Revival of the Gura

På torsdag är det åter dags. Gitarren ska fram och lärar-Jonas kanske förväntar sig att vi repat regelbundet sen sist, innan jul. Det kanske de andra i gruppen har. Inte jag. Inte sen innan jul har jag plockat ut guran ur nylonfodralet.

Varför inte? Lathet, mest. Och lite oinspirerad, eftersom det började bli lite för svårt de sista lektionerna innan jul. Krävs mer jobb nu för att hänga med. Barré kombinerat med snabba, svåra byten. Reggaetakt uppå det och det blev för mycket.

Men nu ska jag göra mig redo igen. Möta motståndet. Kämpa på. Går det ändå inte tipptoppbra så får man acceptera att det bara blir så där. Det blir i alla fall.

Så nu plockar jag fram min spanjor och pärmarna fulla med låtar. Spetsa öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar