söndag 10 januari 2010

Internet är dött - leve internet

Nätet har lagt av därhemma. Ett nytt modem kan vara på väg, enligt Tele2. Eventuellt. Men nu råkade vi ha vägen förbi jobbet, eftersom vi lämnade in bilen på verkstan som ligger i närheten, så här sitter jag nu, en ledig söndagseftermiddag och kollar FB och skriver ett inlägg.

Konstaterar att livet rullar vidare alldeles utmärkt även utan nätet. Ännu bättre till och med. Åtminstone i några dagar. Det skulle vara svårt att, som landets enda journalist, jobba utan det. Vilken tid det skulle ta att reka på saker och ting. Att inte kunna googla. Och privat: Jobbigt när räkningarna ska betalas. Men vad mer? Har inte varit utan i tillräckligt många dagar för att utröna det, men jag är uppenbarligen vid liv, även utan internet.


Likförbannat hamnade jag här. Dags att logga ut och knalla hemåt. Måste klassas som sjukt att befinna sig på jobbet på en ledig dag. Nätsjukan.

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam. Eva skickade hem mig för en timme sen och jag är skitförkyld och borde bara lägga mig i sängen. Ändå sitter jag kvar här och bloggar och facebookar :-)

    SvaraRadera