fredag 25 september 2009

Slutskördat

Tre kantareller. Tre stycken. Det blev skörden idag. Visserligen tillbringade jag den mesta tiden i bilen jag lånat av generösa jobbarkompisen Eva, eftersom Uffe tagit vår till Dalarna, men trots allt blev det en promenad bland mossor och träd som alltså inte gav resultat. Det var kul ändå - åkte lite vilse ett tag. Har karta med mig, en nyinköpt terrängkarta över Norrköpings omnejd, men småvägar är lätta att förväxla.

Till slut kom jag dock ut på en väg jag åkt när jag letat svamp längre sydost ut. Kände igen mig och blev glad över att snart ha koll på snart sagt hela området från Simonstorp bort till Krokek. Typ. Gillar att lära mig hitta, det får mig att känna mig ännu mer hemma i trakten. Dessutom ser jag ideligen nya stugor och sjöar som lockar inför eventuellt framtida inköp. (Inte sjö då, bara stuga nära sjö).

Tror hur som helst att det är dags att lägga ner svampletandet nu. Antingen för några veckor tills det regnat ikap, eller för gott, om regnet uteblir. Älskar att vara i skogen ändå, men jakten har sin viktiga del, och kan man inte skjuta bytet så...

Fortsätter dagen med tvätt, dammsugning och sen förhoppningsvis och troligen gitarr och sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar