söndag 28 juni 2009

Och vinnaren är...

Om jag inte var ihop med Uffe skulle jag nöja mig med Moneybrother. Eller Håkan.

Båda favoritherrarna bidrog till en fantastisk kväll igår på Peace & Love. Wendin spelade på största scenen medan solen fortfarande sken. Det var två år sen jag såg honom senast, då med ett miserabelt ljud, men han och bandet fick golvet att bokstavligen gunga i Nyköpings Folkets park. Det svängde om möjligt ännu grymmare igår. Ljudet var bra, vi stod långt fram plus att låtbagaget hunnit kompletteras med nya plattan - en energidos som heter duga.

Håkan såg jag två gånger i fjol somras. Den ena på Hultsfred, och det var en konsert som lämnade mig i eufori. Gårdagens konsert var i det närmaste identisk, vilket också innebar fem plus, och lika mycket sväng som hos Pengabrorsan.

Men Moneybrothers mellansnack igår var fantastiskt. (Mannen är inte bara snygg och talangfull som låtskrivare och sångare, utan även som berättare. En fullfjädrad entertainer.) Tillsammans med solen och att min egen energi var högre tidigare på kvällen än under Håkans nattspelning gör det att jag rankar Moneybrother till vinnare.

Nu dansar jag ut på altanen och käkar Uffes föräldrars grillade mat. Vilken skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar