onsdag 13 oktober 2010

En dag som denna

Upp halv nio = i ottan these days för min del. Svårt att sova.

Långsam frulle.

Somnar om i en timme.

Lagar lunch. Basilikakyckling med pasta. Jo, jag äter sånt kolhydratstint nu. Tillfälligt.

Dusch.

Bilen till barnmorskan för rutinkontroll. Magen har växt rejält. Vilket känns.

En sväng förbi Erikshjälpens loppis. Hittar ingenting.

Hyr ett par rullar med mig hem. Crazy heart och Pippa Lees hemliga liv. Missade dem båda på Flimmerfestivalen, där jag hann med sex rullar i år. (Dive!, Underkastelsen, A boy called dad, Year of the carnivore, Du kommer att möta en lång mörk främling och Himlen är oskyldigt blå.)

Pratar i telefon med Cina, päronen och brorsan.

Tvättar bäbispåslakanen som jag sytt ihop av Uffes gamla över- och underlakan.

Vinterbonar balkongen. Alla möbler under nyinköpt presenning. Blomkrukor ner i källaren.

Läser ett gäng broschyrer från Naturskyddsföreningen, som jag tog med från visningen av Underkastelsen. Nu blir det bara krav-bananer och dito kaffe. Inga mer jätteräkor på Paus och ännu mer ekologiska och miljömärkta produkter i övrigt. Det här med att äta mindre kött känns dock svårare. Vi får se. Kanske kompenserar med ännu mer ekologiskt odlade grönsaker. Åtminstone.

Käkar regnbåge, som mamma och pappa fiskat upp och Uffe tillagat. Slår bort tanken på hur mycket skit den kan tänkas innehålla. God är den som bara den.

Surfar och bloggar lite.

Snart dags för Brottet.

Har fortfarande inte testat Tensapparaten som jag hyrt. Senast imorrn ska jag! Kan behövas mot foglossningen, som är elak nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar