tisdag 1 juni 2010

Spännande läsning!!

Idag:

Vaknade klockan fem. Ont i halsen. Kunde inte somna om. Låg kvar till kvart i sju och vred och vände mig. Gick upp till jobbet.

Manifestation mot Israels människorättsövergrepp. Bara en bildnotis, men jag stannade och lyssnade på talen. 150 personer på Tyska torget var arga och ledsna.

Knäppingenlunch med Eva. Kalkonen var sådär, men morotskakan och kaffet mumma.

Enkät som komplement till en semesterartikel jag skrev på förmiddan. Ett par drömde om att flytta till Österlen. Fast tjejen visste inte om det. Det var killens dröm.

Bokade in en politiker till imorrn, ansökte om sommarsemester och skrev några notiser.

Gick hem nästan en halvtimme tidigare än vanligt. Högst ovanligt.

Magkatarrkänslan som plågat mig hela dagen fick mig att handla med käk från Spicy hot hem. Tryckte i mig. Är fortfarande lika obehagligt hungrig. Trodde den fasen var över, men den spökar till det ibland. Den här gången berodde det nog på en kombo av för klen mat igår, för lite sömn, för mycket förkylning och en till liten faktor i magen.

Nu tvättar jag, väntar på rabarber-jordgubbspaj och lutar åt att ringa ett samtal jag dragit mig för.

Tidigt i säng ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar