fredag 4 juni 2010

"Hemma" på good, old ön

Befinner mig på Gotland, sen halv åtta i morse, då jag landade med det lilla, lilla flygplanet som bara hann gå upp för att sedan gå ner igen. Passade på att njuta, eftersom det med all säkerhet är flygstrejk när jag har tänkt åka hem på tisdag. Nu får det bli gamla snigelfärjan, flygbuss till Sthlm och sen tåg. Lite tidsskillnad, men jag får väl passa på att läsa, virka och lyssna på musik då.

Fast nu är jag alltså här, i strålande solsken, och har tillbringat dan på stan med gamla vännen Betty. Ätit, fikat, strosat och pratat strunt. Soft.

Snart står maten på bordet. Jennys Johan håller på att stöka där ute i köket, medan tioårige Alfvar spelar Super Mario. Så fort Jenny anlänt från jobbet på flygplatsen så ska vi svulla tacogratäng. Självklart med quorn. Här är de vegetarianer.

Förmodligen drar vi ut till sommarstugan på östkusten, nära Burs, imorrn bitti. Tror det ska bli minst lika fint väder.

Det är gott att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar