fredag 7 maj 2010

Inga djur, men ett skogsbryn med fruktsallad

Jag skulle ha följt med Elin, Jens och Klara till Kolmården, hade jag tänkt. Men igår natt, när klockan var ett och vi fortfarande inte släckt lampan, insåg jag fakta. Jag behövde sovmorgon. Messade dem i morse att ha det så trevligt utan mig.

När jag väl vaknat till blev det istället frukostbuffé med Uffe på Sockerbagarnas vid Norra promenaden, precis som i gamla dar när vi bodde vid Oxtorget. Hörde två sköna, långhåriga snubbar vid bordet intill prata om ditten och datten. Mest musik, de verkade syssla med det båda två. Men den ena nämnde också den konstgjorda sjön i Vrinneviskogen. Hur fint det skulle vara där.

Så efter en förmiddagslur gick jag upp och fixade matsäcken. Tunnbrödrullar med hästkött och pepparrot. Lyxfruktsallad, som kompletterades med burkgrädde på Ica. Några kakor och en termos varm choklad.

Vid tvåsnåret kom vi iväg till skogen. Hittade oss snabbt en skogsbacke vi gillade. Åt, myste och hade det gott.

Sjön då? Jo, vi hittade den efter att vi ätit klart. En långhårig person satt vid ett fikabord och drack kaffe. Mannen vid frukostbuffén. Undrar om han förstod att vi tjuvlyssnat på deras frukostsamtal. Tackar för tipset. ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar