tisdag 9 februari 2010

Spårvagn - var god dröj

Undrar i mitt stilla sinne hur de Norrköpingsbor tänker som parkerar sin bil så tätt intill spårvagnsspåret att spårvagnarna inte kommer fram? Hände när jag var ombord senast ikväll, och det var inte länge sen senast innan dess.

Själv gick jag av och traskade en bit för att hoppa på en annan vagn som åkte via Drottninggatan. Men tycker desto mer synd om förarna och deras kollegor, som först måste jaga rätt på bilisten ifråga och sen få denne att behaga flytta fordonet. Har de otur får de ett gäng sura passagerare att tampas med under tiden, fast det är de nog rätt så vana vid å andra sidan...

Tycker de gör ett toppenjobb. Kör mig till jobbet mest varje dag till exempel, lat som jag är. Leve kollektivtrafiken! Död åt bilisterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar